Je bent nog maar één stap verwijderd van een zorgeloze reis

Ik help je graag met het boeken van een reis die écht bij je past – met persoonlijke aandacht, eerlijke adviezen en service van begin tot eind.


  • Eén vast aanspreekpunt voor al je vragen en wensen.

  • Persoonlijk reisadvies, afgestemd op jouw situatie.

  • Zorgeloos op reis met betrouwbare partners.

Zelfstandig reisadviseur Sanne Veerman

Jouw reiswens, mijn vertrekpunt

Hoe beter ik jouw wensen ken, hoe beter ik een reisvoorstel kan maken dat écht bij je past. Vul het onderstaande formulier daarom zo volledig mogelijk in. Denk aan bestemmingen, reisperiode, accommodaties, budget en activiteiten die je graag wilt doen – elk detail helpt mij om jouw gewenste reis werkelijkheid te laten worden.



Goed om te weten: Na het invullen van het formulier zit je nergens aan vast – het is puur bedoeld om je wensen zo goed mogelijk in kaart te brengen.


Bespreek je jouw vakantie liever persoonlijk of telefonisch? Dat kan uiteraard ook!
Stuur me gerust een WhatsApp-bericht via 06 4573 2498 of mail naar sanne.veerman@tuiathome.nl.


Alvast bedankt voor je vertrouwen – ik kijk ernaar uit om met je mee te denken over jouw volgende reis!

Sanne Veerman Google Recensies
Ed Koning
Een topper.. Sanne boekt al vele jaren onze vakantie’s en altijd alles is tot in de puntjes verzorgd. Heeft altijd leuke tips om te bezoeken of te bezichtigen. Geen vraag is haar te veel en je hebt altijd het gevoel dat ze zich 100% inzet en zo persoonlijk mogelijk de mooiste vakantie’s voor je samenstelt.
Sanne Veerman Google Recensies
Janneke Jonk
Sanne is heel makkelijk te benaderen. Reageert super snel op vragen en heeft mij als digibeet super fijn geholpen. Alle informatie word keurig met een zeer leuke attentie thuis bezorgd. Ik ga zeker mijn verre reizen bij Sanne regelen!!
Sanne Veerman Google Recensies
Niels Smit
Sanne zorgt voor en uitgebreid aanbod aan locaties waar je kan overnachten. Na aandachtig te luisteren naar je ideeën en eisen, verzorgt zij de rest. Ik zal altijd met veel plezier een reis boeken bij Sanne.

Snel antwoord op je vraag? Bekijk hieronder de veelgestelde vragen!

Veel gestelde vragen over het boeken.

Wanneer moet ik mijn vakantie (aan)betalen?

Het moment van betalen en de hoogte van de aanbetaling hangt af van het type reis en je vertrekdatum. Vertrek je binnen 6 weken na de boekingsdatum? Dan betaal je het gehele bedrag in één keer. Vertrek je 6 weken of langer na de boekingsdatum? Dan hoef je alleen een aanbetaling per omgaande voldoen worden. Voor het restantbedrag moet uiterlijk 6 weken voor de vertrekdatum voldaan worden De hoogte van de aanbetaling bedraagt meestal tussen de 15% en 50% van de reissom. Dat verschilt per reisorganisatie.

Is de transfer van de luchthaven naar mijn accommodatie en terug inbegrepen?

Dit is afhankelijk van de door jou gekozen reis. Bij sommige aanbieders is de transfer binnen jouw pakketreis inbegrepen. Op je boekingsbevestiging staat ook altijd vermeld of er wel of geen transfer bij jouw reis is inbegrepen.

Moet ik (extra) betalen voor koffers?

Vrijwel alle luchtvaartmaatschappijen vragen tegenwoordig een bagagetoeslag voor ruimbagage. De kosten hiervoor verschillen per luchtvaartmaatschappij en zijn niet in de totale reissom inbegrepen. Tenzij aangegeven op de boekingsbevestiging.

Heb ik een reis- en annuleringsverzekering nodig?

Ik raad altijd aan een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. Een annuleringsverzekering kan uitkomst bieden bij een eventueel gedwongen annulering van de reis, maar ook als je door ziekte tijdens de reis vakantiedagen mist. Een reisverzekering is noodzakelijk omdat een ziektekostenverzekering over het algemeen niet voldoende dekking biedt. Bij sommige vakanties kan een aanvullende verzekering vereist worden. Bij je zorgverzekeraar kun je een European Health Insurance Card aanvragen.

Kan ik mijn geboekte reis annuleren?

Indien je jouw boeking wenst te annuleren, kun je dit onder vermelding van je dossier en/of reserveringsnummer mij dit laten weten. Dit geldt ook voor deelannuleringen.

Hoeveel kost het annuleren van mijn vakantie?

Bij het annuleren van je reis moeten wij helaas annuleringskosten doorberekenen conform de ANVR reisvoorwaarden en de reisvoorwaarden van je reisorganisatie. Hoe hoog de annuleringskosten zijn, is afhankelijk van de reisorganisatie waarbij de boeking is gemaakt en hoe ver voor vertrek je zit. Daarnaast berekent TUI at Home Sanne Veerman standaard € 37,50 annuleringskosten. Wanneer je een annuleringsverzekering hebt afgesloten, kun je de polisvoorwaarden raadplegen om te bekijken of de gebeurtenis gedekt wordt volgens de annuleringsverzekering.

Veel gestelde vragen over reisbescheiden (tickets).

Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?

Uiterlijk 7 dagen voor vertrek ontvang je de reisbescheiden. Tijdens drukte kan het soms voorkomen dat je de reisbescheiden korter dan 7 dagen voor vertrek ontvangt. Wanneer je kort voor vertrek (2 à 3 dagen) nog geen reisbescheiden hebt ontvangen, neem dan contact met mij op.

Veelgestelde vragen over reisdocumenten.

Welk reisdocument heb ik nodig als ik naar het buitenland reis?

Reis je naar het buitenland, dan is binnen Europa een geldige identiteitskaart meestal voldoende. Voor een reis buiten Europa heb je sowieso een paspoort nodig. Voor sommige landen is een visum verplicht.

Let op: Een rijbewijs is in het buitenland geen geldig identiteitsbewijs.

Wanneer je binnen Europa reist moet je paspoort nog twee maanden na terugkomst in Nederland geldig zijn. Voor veel landen buiten Europa dient een paspoort nog minimaal 6 maanden na je vertrekdatum uit het land van bestemming geldig te zijn.

Controleer altijd ruim voor vertrek welke geldigheidsduur van toepassing is op jouw land van bestemming. Dit kun je controleren op:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen-naar-het-buitenland/reischecklist

Hebben mijn kinderen eigen reisdocumenten nodig?

Kinderen die reizen naar het buitenland, ongeacht de leeftijd, dienen in het bezit te zijn van een geldig eigen paspoort of ID kaart. Een bijschrijving van kinderen op het (Nederlandse) paspoort van hun ouders is niet toegestaan.

Voor reizen met een kind jonger dan 15 jaar geldt dat als het kind een andere achternaam heeft dan de volwassene(n) met wie hij/zij reist, het volgende:

- Er moet in dat geval voor gezorgd worden dat het kind een Engelstalige verklaring bij zich heeft. In die verklaring moet staan dat de achterblijvende ouder (die wel dezelfde achternaam draagt als het kind) toestemming verleent aan het kind om de reis te maken.
- De verklaring moet worden ondertekend door de achterblijvende ouder.
- Bij deze verklaring moet een kopie van het paspoort van de achterblijvende ouder gevoegd worden.

Een exemplaar van het formulier is te downloaden op de website www.rijksoverheid.nl.

Wanneer heb ik een internationaal rijbewijs nodig?

In sommige landen buiten de Europese Unie (EU) heb je een internationaal rijbewijs (IRB) nodig als je aan het verkeer wilt deelnemen. Dit is een vertaling van jouw rijbewijs in meer talen. Naast het internationaal rijbewijs (IRB) moet je altijd jouw geldige Nederlandse rijbewijs bij je hebben.

Wanneer internationaal rijbewijs:
Op de website van de ANWB leest je voor welke landen je een internationaal rijbewijs nodig hebt en hoe lang dit geldig is. Alle Informatie over het IRB vind je op de website van de ANWB. Je kunt een IRB aanvragen bij een ANWB-verkooppunt.

Heb ik een vaccinatie nodig?

Wil je weten of je op bestemming een vaccinatie nodig hebt? Bekijk dit dan op https://www.ggdreisvaccinaties.nl/

Heb ik een visum nodig voor mijn vakantie in het buitenland?

Heb je de Nederlandse nationaliteit? En ga je op vakantie naar het buitenland? Of en welk visum je nodig hebt, hangt af van naar welk land je reist. En hoe lang je daar wilt blijven. Lees er hier meer over https://www.nederlandwereldwijd.nl/visum-buitenland

Zijn mijn creditcard en bankpas geldig op mijn bestemming?

Controleer vóór je op reis gaat bij je bank of je creditcard/bankpas wordt geaccepteerd op de bestemming. In veel landen heb je bij creditcardbetalingen de pincode nodig. Uit veiligheidsredenen zetten veel banken je bankpas standaard 'uit' buiten Europa. Controleer dit vóór vertrek, zodat je tijd genoeg hebt om je pas 'aan' te zetten. Mocht je het onverhoopt vergeten dan kan tegenwoordig ook tijdens je reis omgezet worden via de mobiele applicatie van de bank.

Welke documenten moet ik nog meer meenemen op reis?

Zorg dat je in het bezit bent van belangrijke telefoonnummers en bewaar kopieën van polissen, creditcards en reispapieren. Laat in het buitenland bij verlies of diefstal van waardevolle papieren de politie altijd een proces-verbaal opmaken.

Moet ik zaken over mijn gezondheid melden?

Wanneer jouw lichamelijke en/of geestelijke toestand kan leiden tot ongemak of een gevaar of risico’s is voor je of andere reizigers (passagiers en/of bemanning) dan dien je deze informatie bij boeking te vermelden.

Veelgestelde vragen over bestemmingen en accommodaties

Wat is er inbegrepen in een (ultra) all inclusive formule?

De invulling van de all inclusive formule kan per accommodatie, bestemming en reisorganisatie afwijken. Wanneer je specifieke wensen of vragen hebt over de invulling, dan kan ik dit voor je navragen.

Wat is een voordeelkamer?

Een voordeelkamer is over het algemeen gelijk aan de standaardkamer. De ligging, inrichting en/of grootte kan echter afwijken. Ook kan het zijn dat een voordeelkamer geen balkon of terras heeft, of in een bijgebouw is gelegen.

Wat is een familiekamer?

Een familiekamer kan per accommodatie anders zijn; de familiekamer kan bestaan uit 2 aparte kamers met één ingang, twee naast elkaar gelegen kamers met een tussendeur, een maisonnette, of één grote ruimte.

Wat is een 2-kamerappartement?

Een 2-kamerappartement bestaat uit één woon/slaapkamer en één slaapkamer. Wanneer je 2 aparte slaapkamers wenst naast de woonkamer, dan raden wij je aan om een 3-kamerappartement te boeken.

Word ik op de hoogte gebracht van bouwwerkzaamheden?

Wanneer er in de accommodatie bouwwerkzaamheden plaatsvinden die van invloed kunnen zijn op jouw vakantieplezier, dan word je hierover via mij door de reisorganisatie geïnformeerd. Op overige bouwwerkzaamheden, bijvoorbeeld in de nabije omgeving van je accommodatie, heeft de reisorganisatie geen invloed.

Wat zijn preferenties en essenties?

Tijdens of na boeking kun je jouw voorkeuren kenbaar maken, zoals, kamer op de begane grond, kamers naast elkaar en soort bedden. De accommodatie bepaalt of jouw voorkeur uitgevoerd kan worden. Een voorkeur kan daarom nooit gegarandeerd worden. Op medische gronden kun je een essentie aanvragen. De reisorganisatie zal proberen om deze essentie in te vullen. Voor het aanvragen van een essentie wordt er over het algemeen door de reisorganisatie kosten in rekening gebracht.

Veelgestelde vragen tijdens de vakantie.

Hoe laat kan ik in mijn accommodatie in- en uitchecken?

Een internationale regel bepaalt, dat je op de dag van vertrek jouw accommodatie tussen 10.00 en 12.00 uur dient te verlaten. Deze wordt vastgesteld door de accommodatie en houdt verband met de tijd die benodigd is voor het schoon- en gereedmaken van de accommodatie voor de op die dag aankomende gasten. Op de dag van aankomst moet je er dan ook rekening mee houden dat jouw geboekte accommodatie in de meeste gevallen pas na 15.00 uur beschikbaar is. Wil je om reden van een late vertrektijd langer gebruik maken van jouw kamer, dan kun je een dag vóór vertrek met de hotelreceptie bespreken of er mogelijkheden zijn voor een zogeheten ‘late check-out’ of dat de mogelijkheid bestaat tot het boeken (tegen betaling) van een extra nacht. Zij zullen je indien mogelijk van dienst zijn, al dan niet tegen een ter plaatse te betalen vergoeding.

Hoe zit het met de classificaties?

In de publicatie van hotels en resorts in de programma’s van organisatoren, hanteren zij in sommige gevallen classificatie naar hun professionele mening. Elk land heeft een eigen beoordelingssysteem, waardoor een vergelijking niet altijd goed mogelijk is. Dit teneinde een onterecht hoog of laag verwachtingspatroon te voorkomen hanteren zij eigen classificaties. TUI at Home Sanne Veerman hanteert altijd de classificaties van de desbetreffende organisator.

Wat kan de reisleiding ter plaatse voor mij betekenen?

Wanneer je een bestemming hebt geboekt waar reisleiding aanwezig is, dan ontvang je bij aankomst informatie met contactgegevens van de reisleiding. In veel gevallen heeft de reisleiding vaste bezoektijden in je accommodatie die bij aankomst of op het informatiebord in je accommodatie kenbaar wordt gemaakt. In noodgevallen of bij klachten dien je altijd contact op te nemen met de reisleiding. Het is niet altijd mogelijk dat de reisleiding je vergezelt naar bijvoorbeeld politie voor aangifte of een ziekenhuisbezoek. Uiteraard zal de reisleiding je bij problemen zo veel mogelijk proberen te assisteren. Mocht je er met de reisleiding niet uitkomen en heb je via mij geboekt neem dan contact met mij op.

Kan het tijdstip van de terugvlucht nog veranderen?

Zorg dat je uiterlijk 24 uur vóór het aangegeven tijdstip van vertrek van de terugreis na gaat of dit tijdstip nog klopt.

Welke rechten heb ik als vliegtuigpassagier?

EU-vervoerders hebben wettelijke verplichtingen richting hun passagiers bij annulering, instapweigering en langdurige vertraging. De luchtvaartmaatschappij zal je hierover informeren en dient aan deze verplichtingen te voldoen.

Disclaimer voor de veelgestelde vragen (FAQ)

Deze veelgestelde vragen (FAQ) sectie is bedoeld om antwoorden te bieden op veelgestelde vragen. Ik streef ernaar om de informatie in deze FAQ zo accuraat en actueel mogelijk te houden. Echter, houd rekening met veranderingen en updates. Deze FAQ kan links bevatten naar externe websites of bronnen. Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud, nauwkeurigheid of betrouwbaarheid van deze externe bronnen. Door gebruik te maken van deze FAQ, stem je in met deze disclaimer en de gebruiksvoorwaarden.